در دل هاي يك بازنشسته
 
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 384
بازدید کل : 34030
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


یک مرد ۵۲ ساله و اپراتور رادیویی است که اخیرا قادر شده از حیاط پشتی خانه اش، با ایستگاه فضایی بین المللی ارتباط برقرار کرده و با فضانوردان ساکن این ایستگاه به گفتگو بپردازد.

وی پس از اینکه در می یابد ایستگاه فضایی بین المللی با خانه اش بر روی زمین برای دقایقی هماهنگی پیدا کرده و بر روی یک خط قرار می گیرد، بر آن می شود تا هفته ها وقت خود را گذاشته و برای ثانیه های طلایی برنامه ریزی کرده و با ایستگاه فضایی بین المللی تماس برقرار نماید. وی با توجه به تخصص اش در این امر، قادر می گردد تا به مدت ۵۰ ثانیه با فضانوردان به گفتگو بنشیند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگرچه همین موضوع و برقراری تماس با ایستگاه فضایی بین المللی، این بار خبر ساز گشته اما آنچنان که مشخص گردیده، تماس با ایستگاه یاد شده به هیچ عنوان موضوع عجیبی نیست و پیشتر نیز همین اتفاق روی داده است.

حتی در پایگاه اینترنتی خود ایستگاه فضایی بین المللی، صفحه ای اختصاصی وجود دارد که ارتباطات با فضانوردان در آن درج می شوند. این ارتباطات البته دقیقا به واسطه تلفن صورت نمی گیرند و از طریق امواج «رادیوی آماتور» صورت می گیرند که با استفاده از ماهواره ها، ارتباطات صوتی را جا به جا می کنند.

 

با استفاده از رادیوی آماتور، برخی از خدمه ایستگاه فضایی نیز به برقراری ارتباطات از پیش مقرر نشده مشغول می شوند که البته بیشتر جنبه ی تفریحی دارد؛ در اصطلاح به این پیام های تصادفی «ham» گفته می شود.

ظاهرا تا کنون فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی، صدها پیام اینچنینی برقرار کرده اند و البته تا زمانی که از کارهای خود و برنامه ریزی هایشان عقب نمانند، هیچ قانونی برای منع آنها از این اقدام وجود ندارد.

حال آدریان لین ۵۲ ساله می گوید که پس از ارتباط با ایستگاه فضایی، یکی از فضانوردان به او گفته:‌ «صدای شما را می شنویم – به ایستگاه فضایی بین المللی خوش آمدید.» لین که از این موضوع به شدت هیجان زده شده، تمام تلاش خود را کرده و می پرسد: «ستاره ها از آن بالا چگونه به نظر می رسند؟» فضانورد اینچنین به او پاسخ می دهد: «با توجه به عدم وجود هوا در فضا، بسیار درخشان تر به نظر می رسند.»


ادامه مطلب